Projektowanie logotypu
Logotypem nazywamy graficznym brzmieniem marki. Jest to stylizacja literowa, która ma na celu utożsamienie logotypu z daną marką. Według różnych źródłem projektowanie logotypów może się odbywać na kilka sposobów. Niektórzy sądzą, że logotyp powinien się składać z samego symbolu graficznego (tak zwanego godła), symbolu i nazwy lub samej nazwy (ponadto może on zawierać inne elementy, na przykład slogan) Wówczas jego skrótu często używa się pod pojęciem logo. Tylko i wyłącznie sama nazwa stanowi literniczą część znaku firmowego. W drugim przypadku często mów się, że logotyp jest częścią logo. W rzeczywistości projektowanie logotypów mówi nam, że stwierdzenie jest niewłaściwe, gdyż mamy wówczas do czynienia z paradoksem, w którym pojęcie logo powstałe jako skrót od logotypu, staje się dla niego nadrzędne. Również mówi się, że projektowanie logotypów polega na określaniu logotypu jako rezultatu zestawienia logo z przyrostkiem –typ pochodzącym od typografii, co nie jest właściwym założeniem.
Każde projektowanie logo powinno się odbywać na zasadzie współpracy klienta z projektantem. Wiadomo, że logo powinno być przyciągające i oddawać charakter danej firmy. Musimy wiedzieć, że logo powinno być integralną częścią firmy, a nie oderwanym całkowicie od niej tworem, który nie wiadomo co wyraża. W związku z tym należy pamiętać o tym, że projektowanie logo jest bardzo ważne, gdyż owe logo staje się naszym znakiem rozpoznawczym. Musi ono przyciągać na myśl skojarzenia z naszą firmą, a nie sprawiać, że ludzie będą się zastanawiać do czego je dopasować. Właśnie o to chodzi, że projektowanie logo jest bardzo ważną czynnością, która nie może być pominięta w żadnych działania. Zauważmy, że wszelkie wielkie korporacje zawsze posiadają logo, które potrafi być rozpoznawalne na całym świecie. Jest to na pewno wielki sukces i wynik pracy mnóstwa ludzi i speców od marketingu, ale warto się starać, bo takie działanie z pewnością jest pożądane przez każdego, gdyż sprawia niebywale korzystną sytuację.
Kategoria: reklama